Saturday, May 28, 2011

Hadis Rasulullah ada bermaksud:
"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. 
Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar,
 maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil"




Bertepatan dengan Hadis d atas.. 
Licik btul Yahudi memperdayakan Umat ISlam..
nk tw x ape yg nk Nur mksdukn ney??



Jom kta tgk...


Hati Ayam


Nampak sedap kn Hati ayam 2???...
 Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Kepekatan toksin yang paling tinggi adalah di hati ayam. 






ni kopi lak...
sedap nie klw minum ptg2....
tp..
org slalu ckp kopi 2 xelok minum...
cepat lupa laa apa la...
btl ker suma 2???



Kopi


Kita diajar dalam sains pn kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.





Mc Donald

Yang ni mst rmy suka kn??? of course la... sdp knn... huhu
Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans. 




Coca Cola


Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.






Soya...


errr.. nie yg nur risw nie,,, Soya nie favourite Nur,,,=(...  
lps ney xnk minum da soya....

ara kafir agen dajjal ni mngatakan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), 

namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan
selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas. 


haaaaa....
yg nie kn ade...
HPA..
xyah nk ragu2 ag dah..
confirm halal!...




*Jalan-Jalan*

Semalam da antarkan ekin blik.. hari ni antar yana lak... muka ni da jd ala2 driver daa...
xpe laa.. amk feelin' org blik pn da ckup...


haa.. lbey kurang cmni la keta Nur 2,, hehe.. caye x???

ps antar yana 2, km g smyg d Masjid kt Batu Buruk

yang menarik time 2, ade seorang muallaf nk bg kuliah mgrb.. km smpat dgr ckt2 jer...
nk dgr lg tp km ada prncangan lain.. hehe...
sebenarnya km rncang nk g Pameran Tamadun ISlam

best cgt kt c2... byk benda yg dpt..
yg plg sronok 2 sbb ley amk gmbr.. nur ney pntang klw bab2 bgambar ney.. ngee..

haa,,, ney pintu nk masuk dy...
kna bayar tw!
dewasa: rm10
2 jer hrga yg Nur pasti... hehe..
ni  Alat Sukat Hujan masa dulu2... (",)
(sori xtake note zmn spe)

ni  pn Alat Sukat Hujan masa dulu2... (",)
(sori xtake note zmn spe)




tw x, nie digunakan utk  twu kdudukan matahari..(",)
nmpk x tiang kuning 2??
haa.. yg 2 la kta gnakan utk tntukan arah kiblat..
menarik kn??


byk gmbar Tokoh-Tokoh Islam kt cni...
muka dpa lak dkt2 sma ja...
huhu



haa.. dlm ni la kami tgk tayangan astronomi...
mcm btl2 dk kt ats angkasa 2.....
hehe
Artifak


bawah ney lak Al-Quran tulisan tangan






err... tw x ni ape??? mcm kacip sirih kn???
nie namanya Kacip Hukum
ia dgunakan utk mghukum...
2 yg tertulis kt situ la..
ntah mcm mn mereka hukum xtw la...
seram kn?? 


Baju Perang Zaman..... errrrrr....
 terlupa nk catit byk cgt bju perang kt c2,, hehe




Alat Untuk Membuat Minyak Wangi


Pedang yang digunakan pada zaman perang dahulu.. oleh tokoh2 Islam....



Zaman Amru Ali






Kotak Watikah Dari Kerajaan Riau Lingga




haaa... Sekali tengok kt bwh nie mcm alat pmbedahan kn??
bkn laa... nie sbenarnyer Alat tulis!!!







Zaman Othmaniyah...




Suasana Di luar Pameran...






emm,,, yg ni jer laa gmbar yg leh Nur upload... byk cgt daa.. hehe
mcm bes kn??? eh.. memang bes pon... jom la p ramai2,,,
ade mase lagi ney...
lokasi d Taman Awam Batu Buruk
25 Mei-13 Jun 2011...
dy ade 3 episod klw x silap...
episod kedua dkt kota Bharu nnt...

haa.. agk berbaloi jgk la byr RM10...
byk pngetahuan baru dpt kt dlm 2...
 hehe...
Sekurang-kurangnye masa ksong nie tluang jgk dgn aktiviti yg bfaedah....
thanx 2 my friends...
=)


Istikharah Cinta

Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa

Sebut namaMU terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku 
Memohon petunjukMu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata

Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu


Di istikharah cinta..


~Sigma~