Thursday, January 12, 2012

Suami Yang Baik


Suami yang baik bukanlah suami yang menyerahkan ape adanya pada isterinya...tetapi suami yang baik adalah suami yang 'Halim'....'halim' maknanya ialah "sabar", tidak cepat marah ketika isterinya kurang akal ..
bilakah seorang isteri kurang akal ? yakni ketika isterinya sedang marah...lalu dia bersabar,maka itulah suami yang paling baik...

-Imam Al-Ghazali-

Tuesday, January 3, 2012

"Contest Blog Paling Comel"

Assalamualaikum...
haa..
mcm yg penah nur cter...
tiba2 je nur rase nk join contest2 yg ada ni,
sbb mcm mnarik je..
hehe..

kali ni nur join
"Contest Blog Paling Comel"


contest ni dianjurkan oleh ANIS tw.. 

  syarat2 dia sng je..

1) follow blog ANIS (klik je kt nama 2) hehe..

2) buat entri sal contest ni...  "Contest Blog Paling Comel"

3) tag 2 org blogger laen, n pastikn diorang tahu,,

4) #contest tidak dibatalkan jika kurang dari 5 perserta

5) #melaola.blogspot.com jika url macam ini akan dibatalkan , mesti penuh
  
 banyak hadiah dia..

antaranya;;;

#1st - Maybelline BB CREAM + Purple G-SHOCK(purple)+ Miss Whatever
 pencil box(blue)
 #2nd -  Romp Jacket + Bag 
#3rd - Topap RM5 + Header + Blog Review + Blogskin

#4th - Topap RM3 + Header + Blog Review + Blogskin 

 #5th - Topap RM3 + Blog Review
#6th - Topap RM 3 + Blog Review

#7th - Topap RM 3 + Blog Review
#8th - Topap RM 3 + Blog Review 
#9th - Topap RM 3 + Blog Review 
#10th - Topap RM 3 + Blog Review


haa..
tggu pa lg 2??
jom la join same2..

ok..
nur  tag

Monday, January 2, 2012

Jom Balik Terengganu!!!

dalam beberapa jam lagi..
nur akan bertolak ke terengganu,,,
so,
nur juz minta 
doakan nur selamat sampai ye...
Assalamualaikum...
jumpa lagi



MerAjuk

Assalamualaikum,,,,
haa...
tengok tajuk cm bes je..

emm... sape kt cni yang xpernah merajuk???
mostly pernah kn?
even time kecik2 dlu..
haa..

kta asyik sebut je merajuk..
tp twu x pa mksud nyer??

merajuk ialah 
  •  menunjukkan rasa tidak senang (dng mendiamkan, tidak mau bergaul)
atau 

  •  bersungut-sungut; mengomel: entah apa sebabnya ia
 
hehe...
nur  pn penah mrjuk jgk.. 

emm.. 
nur xtw nk stat citer mcm mn..
tp nk tulis gk.. 


tw x pe punca yg slalunya mnyebabkan seseorang 2 merajuk..??
antaranya....
1) Apa yang diingini tidak dapat...
haa.. ni msty ramai yg prnah alami,,
masa kecik2 dlu, minx mak beli mainan@ coklat..
mak xnk ...pas2 mrajuk...
btol x??
tp nur x..
nur klw gi jln2 msty minx buku,,
komik KAWAN...
sbb dalam 2 ada peraduan mwrna..
n.. ps nur kaler.. nur sruh mksu nur pos kan,,
haa...
bla m.su xpos 2 la nur akan mrjuk..
hehe.. tp kejap je..=)   

2) kurang perhatian..
slalunya, bla seseorang 2 kurang mendapat perhatian..
dia mesti akan mrajuk,,,
slalunya utk pasangan la..
bla da mrajuk...
msty ada yang memujuk kn??
haa,, 
bla ada org pujuk bru dia rsa dri dia wujud...

lg satu,, 
nur slalu tgk klau  sorang budak 2 dpt adk baru...
msty dia rasa diri dia kurang mndapat prhatian..
tol x??
haa..
msti penah ni....
cemburu kt adik,,,
kn3x ?
relax la..
sbnrnya bkn mak kurang bg phatian,,
sbaliknya mak kta sdg berusaha utk membahagikan
kasih dan sayang sama rata untuk semua anak2nya..
kta sebagai ank ni,,
kenalah sntiasa mnghargai jasa mreka...
haa..

hmm,,
drpd post yg singkat sgt3x ni,,
merajuk 2 biarlah berpada2..
tmbah2 bla umur da mningkat dewasa...
 (tp klw dh mnjngkau usia tua,, mrjuk 2 pkara biasa tw)

cba kwl emosi...
haa..
mcmla nur xpenah..
hik3.
n.. 
bg sesiapa yg menghadapi dgn org yg mrajuk
cba hadapi dgn tenang,,
jgn burukkn keadaan..

ade org menyampah dgn org yg suka merajuk kn??
alaa.. xngaku pn nur tw,,,
wlau benci mcm mn pn...
jgnla terlalu mnonjolkn cgt,,
hehe...
 ok laa..
stakat cni dlu...
malam nie nur nak bertolak balik terengganu daa...
doakan keselamatan nur tw..=) 



*p/s : nur pn xpsti nur ni ska mrajuk ke x.. sape yg rapat ngn nur dia twla kot...  
  

Saya nak souvenir dari Indonesia GA


haa...
tgh2 blogwalking td tgk2 ade contest ney..
slalu tgk2 je org join...
kali ni nur lak nk cuba...
mana tawu rezeki nur kn...
haa.. jom laa join ramai2.... 
=) ..

nak taw lebih lanjut...
klik sini ye,,,

Ok,,
kat cni nur nak tag kan sekali kwn nur...

Aien.
join,, jgn x join tw...
hehe 

Sunday, January 1, 2012

Selamat Tahun Baru...=)

Assalamualaikum....
 first of all...
SELAMAT TAHUN BARU
 nur ucapkan buat sapa je yang baca blog nur ni..
pejam-pejam celik ,,
da semakin meningkat pun usia ni...
biasala,
bila da masuk tahun baru ni..
msty ramai tnggu elaun masuk kn,,,(Pelajar IPG)...
ataupun ..
tengah penin fikir nk jimat duit...
sbb terlarii bajet taun lepas...
n..
x dilupakan jgk...
yang ada azam baru kan..
 azam pe tahun ni??

haa..
tema nur tahun nie..'

,
,
,


yang ni....

.


haaa.. nampak tak 2???
"Tingkatkan Motivasi,Redakan Emosi, Mantapkan Prestasi"


pape pn nur xnak hurai pnjang2 sal 2..
pandai2la nak faham mcm mn pn..
hehe



cuma,,
nur ada pesanan,,
buat kwn2 nur yg bljr d IPG...
bla da dpt elaun...
belanja leklok, k,,
utamakan yang perlu dari kemahuan...
nur pn sama jgk 




dan...
bagi adik2  yg nak stat sekolah esok atau lusa atau tulat 2...
mulakan persekolahan 2 dengan cita-cita dan  azam yg tinggi tw...
jgn hampakan harapan ibu dan ayh d rumah...
blaja rajin2... =)
 2 jer dr nur buat kali ni..
mcm pengacara majlis lak...
hehehe