Monday, March 5, 2012

Terlupa Makan~

Assalamualaikum...
haa.. sume sihat ker??
sejuk2 ni msty ramai yang berselimut kn/.. 
hehe.. 

emmm...
macam pelik jer tajuk entry kali ni...
lupa makan??

pernah x korang lupa makan dalam satu hari tu??


haa..
tanggal 1 Mac yang lalu...
 bersamaan hari khamis...

hari 2 ade 1 kelas jer..
pukul 7.45-9.45...

ntah la... slalunya abs jer kelas, nur kuar lambat,,
kemas2 barang... sembang2...
tapi hari 2, nur antara orang awal jugakla yang keluar kelas awal...
keluar jer, terus balik bilik,,,
 (padahal lepas kelas ade miting kelas...-nur xtw pn)

hari 2, nur xtw la knp..
x rasa ngantuk ..
xras letih pun...

nur baca buku "Kamal Attartuk Penegak Agenda Yahudi"

tapi baca 2 sampai tengah hari je,,

pas2 , xingat da nur wtpa...

malam 2, nur online,,,serius xleh tidur langsung ...
pusing kiri, pusing kanan memang xleh tido..

pukul 3, nur bukak fb..

kebetulan time 2, ade kawan nur chat...
dia tanya sal makan,...

masa 2 la,,
nur teringat yang nur xmakan sikit pun walaupun setitik air hari 2...

mak aii...

takut jugak 2...
nur pikir macam2..
buang tabiat ker nur ni,..,
ye laaa... sedangkan orang yang berpuasa siang hari pun ade jgk terasa lapar...
ni plak nur yang xde niat langsung nak berpuasa...


sbb, nur langsung xrasa dahaga or lapar,,,
nur ni kategori yang suka makan jgkla..
bagus jgk kalau hari2 rasa macam 2...
boleh la cepat kurus sikit,,,

tapi kalau 3,4 hari, Innalillah la jawabnye,..
hehe..

so, nur pun try2 la searh apa2 yang berkaitan dengan masalah nur ni,,
mane tahu ade penyakit ker...

rupa2nya.....

memang ada laa..
ketaq giler..

naseb baek la esoknya tu nur da rsa blik dahaga or lapar..

kes yang nur baca 2..

tentang seorang gadis , Molly Smith///
selama 15 tahun dia tidak merasa lapar @ dahaga..
Molly Smith dihantar ke hospital 
semasa dia kanak-kanak setelah dia mengalami masalah pada ususnya.
Dia menderita penyakit yang dinamakan intussusception.
Keadaan ini membuat doktor terpaksa membuang organnya, 
dan membuat Molly yang masih kecil pada masa itu tidak mampu untuk mencerna makanan atau minuman.
Kerana itu juga molly terpaksa diberi makan melalui tiub terus ke dalam jantungnya selama 15 tahun selepas itu.
 Selama 15 tahun berikutnya, Molly perlu menyambungkan dirinya ke pada mesin selama 12 jam setiap hari untuk memasukkan nutrisi terus ke dalam darah melalui jantungnya.
Dia melekatkan tabung dengan lubang di dadanya, yang harus ditutupi oleh plester pada siang hari.
Namun begitu, hati Molly rosak teruk kerana mencerna nutrisi kepekatan tinggi yang dimasukkan oleh tabung. 
Keadaan ini membuatkan dia memerlukan transplantasi untuk mengelakkan kematian.
Suatu hari sebelum ulangtahun nya yang ke 16,Molly menjalani transplantasi berbahaya untuk 3 organ selama 12 jam di  Birmingham Children ‘s Hospital .
Transplantasi dilakukan untuk menggantikan hatinya, usus dan pankreas.
Perlahan-lahan ia belajar untuk makan dan minum lagi
  

emm,,,
sdey kan??
nur bersyukur sangat..
nikmat lapar dan dahaga itu masih dikekalkan untuk nur..
Alhamdulillah...

(titik)